Reguliere medicatie en zorg

Praktijk Hornung

Voor welzijn en wel blijven

Het gebruik van reguliere medicatie

Schade door medicatie gebruik of vaccineren

In de media en door de regering zijn er steeds meer berichten over vaccineren en hun noodzaak. Dat reguliere medicatie niet altijd even veilig is, is ondertussen al iets meer aan het doordringen, neem bijvoorbeeld de zware pijnstiller Oxycodon. Maar ook medicatie als cholesterol verlagers, paracetamol of vaccins zijn niet zo veilig als ze lijken.

Vaccins

Steeds meer ouders beginnen hun twijfels te krijgen over het vaccineren van hun kinderen. Helaas komen deze ouders ook steeds meer onder druk te staan. Vanuit de regering en het RIVM worden extra lange gesprekken gepland om deze ouders toch over de streep te trekken. Helaas gebeurd deze druk ook vanuit de media, door bang maken, met berichten waarin wordt gedreigd met financiële maatregelen dan wel het onmogelijk maken van kinderopvang en het belachelijk maken van deze ouders. Daarbij wordt finaal voorbijgegaan aan het feit dat geen enkele medicatie veilig is, waaronder ook vaccins vallen. Het RIVM geeft aan dat vaccins veilig zijn, enkel lichte bijwerkingen worden gemeld, en dat deze vaccins ook uitgebreid op veiligheid zijn getest. Maar toch beginnen steeds meer ouders deze meldingen vanuit het RIVM in twijfel te trekken, en met recht.

Wie zijn die ouders die niet (meer) vaccineren? Het zijn vaak ouders die bij hun eigen kind een reactie hebben gemerkt, of in hun omgeving kinderen hebben gezien die veranderd zijn na een vaccinatie. Helaas worden deze bijwerkingen niet serieus genomen door artsen of het RIVM. Meldingen van bijwerkingen kunnen gemeld worden bij het Lareb. Daar kan ook iedereen kijken welke vaccins bijwerkingen geven, en ook welke bijwerkingen dit zijn. Zelf mag je als ouder ook bijwerkingen melden van je kind, zeker wanneer je arts deze klachten niet als bijwerkingen wil accepteren dan wel melden.

Ieder jaar wordt er door het Lareb een rapport uitgebracht waarin alle Rijksvaccinatie programma bijwerkingen worden samengevat. Dit is goed leesbaar en duidelijk. Vanwege de algemene houding ten opzichte van bijwerkingen van vaccins, zal het aantal gemelde bijwerkingen lager zijn dan de daadwerkelijke hoeveelheid bijwerkingen.

Medicatie

Bij klachten op zowel fysiek als emotioneel of mentaal niveau schrijven artsen snel medicatie voor. Wil je echter je klachten op een natuurlijke manier verbeteren, dan kan dat met behulp van leefstijl of natuur geneeskunde. Orthomoleculaire therapie valt onder de eerste noemer, homeopathie onder de 2e. Beide zorgen ervoor dat het zelfgenezend vermogen, welke iedereen in zich heeft, weer beter gaat werken. Op deze manier is het gebruiken van reguliere medicatie, met alle bijwerkingen die daarbij verkregen kunnen worden, vaak veel minder of zelfs helemaal niet meer nodig.

Wat kun je zelf doen?

Zorg voor een goede leefstijl, eet vers en onbewerkt voedsel en bij voorkeur biologisch. Probeer iedere dag buiten te zijn en te bewegen en neem je rust.
Daarnaast is het heel verstandig om je te verdiepen in de medicatie die je wordt voorgeschreven en in je klacht:

• wat zijn mogelijke bijwerkingen die je op de bijsluiter kunt vinden,
  • wat kun je zelf doen om jou klachten te verminderen,is leefstijl verandering van invloed
  • hoe gevaarlijk zijn kinderziektes eigenlijk voor kinderen in onze huidige maatschappij en vergelijk dit met bijwerkingen van vaccins.
  • Zijn er eventueel ook natuurlijke alternatieven voor reguliere medicatie die minder bijwerkingen geven, of minder grote invloed hebben op de samenwerking die ons lichaam helpt helen, helpt functioneren, bepaald hoe vaak we ademen en hoe snel ons hart klopt, etc. Iedere chemische verbinding die niet van nature in ons lichaam voorkomt, heeft hier namelijk invloed op. Zelfs de nagemaakte chemische verbindingen zijn niet zo delicaat als de door ons lichaam gemaakte chemische verbindingen en kunnen als een olifant in een porseleinkast huishouden.

Lees je in voordat met medicatie of vaccins gaat beginnen. Het is jou beslissing om wel of niet te kiezen hiervoor, maar maak hem wel zo bewust mogelijk.

Wat kun je doen wanneer je klachten overhoud na het gebruik van medicatie?

Wanneer je klachten, bijwerkingen, over hebt gehouden na het gebruik van reguliere medicatie zijn er een aantal mogelijkheden om te proberen dit te verminderen, dan wel proberen helemaal op te lossen. Er zijn verschillende detox mogelijkheden, om je lichaam en lever te ondersteunen bij de afbraak en uitscheiding van gif stoffen. Neem na een antibioticum kuur ook altijd een probiotica kuur om de goede bacterieën zo snel mogelijk weer op peil te hebben. Voor iedere leeftijd en levensfase is hier een oplossing voor.

Homeopathisch is het ook mogelijk om klachten na medicatie te verminderen, door middel van homeopathisch ontstoren. Garantie op volledig herstel is in beide werkwijzen niet mogelijk, verbetering of verlichting van de klachten vaak wel. Neem met vragen hierover gerust contact op.

Niet altijd is het duidelijk dat er klachten zijn na medicatie gebruik. Huilbaby's of slecht slapende baby's kunnen van veel dingen last hebben, maar het kan ook verooraakt worden door oxytocine die de moeder krijgt bij de bevalling. Ook kan medicatie een vitamine en mineralen tekort geven, wat sluipend en pas na langere periode klachten geeft. Twijfel je of jou klachten of die van je kinderen door eventueel medicatie gebruik zijn ontstaan? Neem met je vragen contact op of maak een afspraak voor een consult om te bekijken of je klachten verholpen kunnen worden.

Meer informatie over bijwerkingen van reguliere medicatie kun je vinden op:

Informatie over vaccins, veiligheid en bijwerkingen:

Informatie over veel gebruikte medicatie rond de bevalling:

Informatie over veel gebruikte medicatie rond de operaties of ingrepen:

Contact gegevens Homeopathie, Orthomoleculaire therapie en Reiki             Contact gegevens Massage (Edwin):

(Marjon) :

Telefonisch: 06-36 17 22 54,  homeopathie@praktijkhornung.nl                               Telefonisch:  06-17 73 06 96, massage@praktijkhornung.nl

Disclaimer van Praktijk Hornung                                    Privacy regeling van Praktijk Hornung